اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادداشت| چند نکته درباره زلزله بندرلنگه

مهدی خسروی در یادداشتی آورده: مردم این روستاها تقریبا تمام زندگی خود را از دست داده‌اند و اوضاع در چند روستا واقعا دردناک است‌. این حادثه ممکن بود برای زندگی هر کدام از ما نیز اتفاق بیفتد. پس با وجود حضور متراکم نیروهای امدادی و سپاه، به هر قدری که می‌توانیم به این عزیزان که خود تا دیروز سخاوتمندانه، گشاده‌روترین مردمان این دیار بوده‌اند، کمک کنیم.

یادداشت| چند نکته درباره زلزله بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس  مهدی خسروی در یادداشتی با عنوان چند نکته درباره زلزله بندرلنگه، آورده است:

 

آنچه کوتاه می‌خوانید تجربه ۳ روز حضور مستمر نگارنده در منطقه زلزله زده بخش مهران بندرلنگه است.

۱- زلزله چندین روستا را تخریب کرده و فقط سایه خوش نیست. بنابراین ضروری است تا کمک‌ها میان همه روستاها از کلاتو، بنو، نرمستان گرفته تا دم گیرز، کوچی، دو آب، حنادان، چاه خودرو، پشتگان و خورخوار و... سنگ سیاه، تقسیم شود و از تمرکز زیادی و مازاد بر یک روستا پرهیز شود.

۲- مردم این روستاها تقریبا تمام زندگی خود را از دست داده‌اند و اوضاع در چند روستا واقعا دردناک است‌. این حادثه ممکن بود برای زندگی هر کدام از ما نیز اتفاق بیفتد. پس با وجود حضور متراکم نیروهای امدادی و سپاه، به هر قدری که می‌توانیم به این عزیزان که خود تا دیروز سخاوتمندانه، گشاده‌روترین مردمان این دیار بوده‌اند، کمک کنیم.

۳- نیازهای امروز زلزله زدگان با فردا و دو هفته دیگر و دو ماه بعد متفاوت است پس به نیروهای امدادی و هلال احمر اعتماد کنیم و اگر کمکی از دست‌مان بر می‌آید به این نیروها بسپاریم.

۴- سپاه و نیروی انتظامی و ارتش خیلی خوب پای کار آمده‌اند و گروههای مردمی نیز به سرعت در تلاش برای جمع کردن زندگی مردم و سپس آواربرداری هستند. البته آنچه کار را کند می‌کند، گرمای سخت هوا و شرحی بالاست که ظهرها بی‌امان و سخت است اما جالب اینکه تا هوا تاریک نشود، کسی دست از کار نمی‌کشد. البته برنامه شب‌ها نیز متمرکز بر توزیع اقلام و شام و تعمیرات و ... میان زلزله زدگان است.

۵- نه چادر جای زندگی است و نه کانکس. حتما باید تدبیر سریعی برای آغاز بازسازی منازل مردم صورت گیرد و از تجربیات گذشته نیز درس بگیریم. باید علل کندی بازسازی منازل زلزله زده در فین را احصاء و در تجربه بازسازی بخش مهران بکار بگیریم. ضروری است نماینده غرب هرمزگان که خود عضو هیات رییسه کمیسیون عمران است، سریع‌تر اعتبارات و تسهیلات بازسازی را از دولت مطالبه کند و مهم‌تر آنکه در سپردن امور به بنیاد مسکن نیز، نظارت را جدی بگیریم.

۶- از برخی سلبریتی‌های مرکز نشین هم انتظار میرود به ویدیوهایی که گاه در دایرکت برایشان ارسال میشود، کمی دقت کنند تا در نمایی که هم نور هست و هم صدای کولر در چادر می‌آید، نگویند خاموشی است و کسی سراغی از مردم نمی‌گیرد! 

- اوضاع در مناطق بحران زده مهران بندرلنگه رو به بهبود است اما بهبود واقعی وقتی است که همه سر خانه‌شان باشند پس یار زلزله‌زدگان و همراه امدادگران باشیم و امید بیافرینیم که بی امید کاری پیش نمی‌رود.

نکته البته اینکه اطلاع‌رسانی مستمر راه نظارت واقعی است. از اطلاع‌رسانی مستمر غافل نشویم و نگذاریم فین و سایه‌خوش و ... فراموش شوند. این تلنگری به ما رسانه‌ای ها هم هست که نگذاریم تب ماجرا بخوابد.

انتهای پیام/ ۳۷۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول